Wesele Pszczyna Wesele Pszczyna

pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie pless.pl

medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 4 kwietnia 2012
  • 5 kwietnia 2012
  • wyświetleń: 16324

Daisy ma być ikoną Pszczyny

Księżna Daisy oraz książę Jan Henryk XI będą głównymi ikonami budowanej strategii promocji Pszczyny na lata 2012-2014. Konferencja prasowa, której specjalnym gościem był książę Bolko Hochberg von Pless, odbyła się we wtorek w ratuszu.

Nieznane fotografie księżnej Daisy
Wizerunek księżnej Daisy będzie spójnym elementem promocji gminy Pszczyna.


Bolko Hochberg von Pless
Obchodzący 3 kwietnia swoje 76. urodziny Książę Pszczyński Bolko Hochberg von Pless był gościem specjalnym wtorkowej konferencji w Urzędzie Miejskim. · fot.


strategia, Ryszard Lenc
Dr Ryszard Lenc przedstawił założenia "Strategii promocji Pszczyny na lata 2012-2014". · fot.


Maciej Kluss
Podczas konferencji podkreślano ważną rolę Muzeum Zamkowego w Pszczynie (na zdjęciu dyrektor Maciej Kluss). · fot.


logino, logo stokrotka, promocja
Logino "Stokrotka" ma być wykorzystywane przy promocji imprez i produktów o charakterze masowym, a także do oznaczania szlaków i tras w parku i mieście.


logo, Pszczyna
Logo Pszczyny ze sloganem "Perła Księżnej Daisy".


Strategia promocji Gminy Pszczyna na lata 2012-2014

Promocja Pszczyny w najbliższych latach ma się opierać na połączeniu historii i tradycji arystokratycznej naszego regionu, związanych z nim postaci, kameralnej atmosferze miasta i pozostałej części gminy, a także nowoczesności, między innymi w postaci nowych wydarzeń masowych i propozycji aktywnych form wypoczynku. Elementem spójnym ma być wizerunek księżnej Daisy.

W oparciu o przeprowadzone badania stworzono kilkanaście projektów promocyjnych. Jeden z nich to "Daisy Days" - kilkudniowe wydarzenie o rozgłosie ogólnopolskim, które połączy różne formy aktywności artystycznej jak muzyka, moda, film, teatr, fotografia, plakat. Równocześnie ma ono integrować dotychczasowe imprezy, jakie mają miejsce w Pszczynie: Festiwal Księżnej Daisy, Nocną Grę Miejską, Majówkę Konną.

"Na Zamku z Księżną Daisy" to z kolei nazwa propozycji nowego produktu w ramach obecnej oferty Muzeum Zamkowego. Taka trasa zwiedzania obejmować będzie w głównej mierze wątki związane z postacią Księżnej.

Według opracowanej strategii mają zostać opracowane sprofilowane szlaki turystyczno-sportowe. Znajdą się na nich "perły księżnej Daisy" w postaci: tablic, elementów małej architektury, przedmiotów stanowiących atrapy rzeczy należących do Daisy. Podobne oznakowanie ma się pojawić na trasach historyczno-rekreacyjnych na terenie miasta i pszczyńskiego parku.

Ciekawą propozycją jest również stylizacja lodowiska na Rynku. Jak zaznaczają twórcy strategii, łyżwy były bardzo popularne w czasach Daisy i warto fakt ten wykorzystać również do budowy wizerunku, zwłaszcza, że pszczyński rynek jest już wykorzystywany zimą do tego celu. Oznaczałoby to między innymi znacznie bardziej okazałe miejsce i więcej ornamentów związanych z bożonarodzeniowym okresem.

Sposób wykorzystania wizerunku ma zostać także skonsultowany z firmami z branży turystycznej, przede gastronomicznej. Projekt zakłada między innymi stworzenie takich produktów spożywczych jak: "Lunch z księżną Daisy", "Szarlotka księżnej Daisy", "Tea time" itp.

W sprzedaży pojawić mają się także upominki i gadżety promocyjne w dwóch liniach: ekskluzywnej i masowej. Pierwsze - oznaczony wizerunkiem księżnej Daisy - miałyby charakteryzować się wysoką jakością i odpowiednio wysoką ceną, a drugie (z motywem stokrotki) niższą ceną, lecz także dobrą jakością.

Pojawiła się także inicjatywa, by stworzyć Fundację im. Księżnej Daisy. Jej celem byłoby wspieraniem młodych, lokalnych talentów i twórców. Dodatkowo fundacja mogłaby finansowo wspomagać działalność Muzeum Zamkowego. Jej budżet miałby być zasilany częścią zysków ze sprzedaży upominków z wizerunkiem księżnej Daisy lub wizerunkiem stokrotki.

Przewiduje się też coroczną organizację charytatywnego balu karnawałowego w Promnicach lub w Bażantarni. Zebrane środku miałyby zostać przeznaczony na szczytny cel.

W promocji Pszczyny wykorzystywany będzie także wizerunek Jana Henryka XI. Postać księcia może być wykorzystana przede wszyskim w sferze biznesowo-gospodarczej, m.in. poprzez coroczne przyznawanie Nagrody im. Hansa Heinricha XI dla najlepszego lokalnego przedsiębiorcy (zamiast "Złotego Lauru"). Wizerunek księcia ma być też używany przy okazji polowań, zawodów łowieckich, zawodów golfowych czy jeździeckich. Istniejący w Pszczynie konkurs dęcia w róg zostanie także nazwany jego imieniem.

Warto dodać, że obecne logo Pszczyny zostanie uzupełnione o slogan promocyjny "Perła Księżnej Daisy". Będzie ono nadal wykorzystywane w dokumentach urzędowych oraz materiałach promocyjnych marki Pszczyna.

new / pless.pl

REKLAMA

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

REKLAMA