pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie pless.pl

medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 6 kwietnia 2018
  • wyświetleń: 213

Wszystko, co musisz wiedzieć o odchudzaniu po ciąży

Odchudzanie po ciąży to temat, który interesuje wiele młodych mam. To, że kobieta przybiera na wadze w trakcie trwania ciąży jest naturalne, a wręcz konieczne. Jednak, kiedy minie już okres połogu, wiele świeżo upieczonych matek martwi się i skarży "nie mogę schudnąć". Jedni pocieszają, że to normalne, inni podpowiadają, jak skutecznie zgubić zbędne kilogramy po ciąży. Ale czy dieta po ciąży to na pewno dobry pomysł? Kiedy ją stosować? Jak powinna wyglądać? Dziś przyjrzymy się tej sprawie dokładniej.

Kiedy można rozpocząć odchudzanie po ciąży?

Zanim zajmiemy się odpowiedzią na to pytanie, warto uświadomić sobie, że jeśli w trakcie tych szczególnych dziewięciu miesięcy, kobieta przytyła między 8 a 16 kg, nie ma powodów do paniki. Waga rosnącego dziecka, wody płodowe i łożysko potrafią ważyć nawet około 8 kg, a do tego dochodzi zwiększona objętość krwi i gromadzący się zapas tkanki tłuszczowej. Kobieta, która przytyła około 12 kg nie musi się martwić. Jeśli waga wzrosła między 12 a 16 kg, powrót do sylwetki sprzed ciąży zajmie około 8-12 miesięcy. Każda matka na czas laktacji nie powinna podporządkowywać swojego trybu życia pod kwestię, jak szybko schudnąć po ciąży, ale pod znacznie ważniejszą: jak zadbać o zdrowy pokarm dla swojego dziecka. Zapewniamy, że rozsądek opłaci się podwójnie - wpłynie korzystnie na rozwój maluszka i nie powinien powodować dalszego tycia matki. O tym, jak ma wyglądać dieta po porodzie dla matki karmiącej piersią, pomogą zadecydować lekarze i położna prowadząca.

Jak skutecznie schudnąć po ciąży?

Kobiety, które z różnych względów nie karmią dziecka własnym mlekiem, mogą rozpocząć odchudzanie tuż po zakończeniu okresu regeneracji. Kiedy lekarz orzeknie, że matka jest zdrowa i może wrócić do właściwego jej trybu życia, pora wdrożyć działania, mające na celu spadek wagi. Według naukowców pierwsze pół roku po porodzie to najlepszy czas na zrzucenie niechcianych kilogramów po ciąży, bo właśnie wtedy organizm kobiety jest szczególnie ukierunkowany na chudnięcie. Łożysko wytwarzało hormony wzmagające apetyt. Teraz, kiedy już go nie ma, znika czynnik wywołujący uczucie wilczego głodu. Gospodarka hormonalna wraca do właściwej sobie normy w trakcie pierwszych 6. miesięcy, dlatego niekarmiące matki, powinny wykorzystać ten moment. Później problem "nie mogę szybko schudnąć po ciąży" będzie znacznie poważniejszy.

Dieta po porodzie

Jeśli zapadła już decyzja, aby zrzucić zbędne kilogramy po ciąży, warto zacząć od postanowienia: "więcej nie tyję". Jak to zrobić? Najlepiej zacząć od zmiany nawyków żywieniowych:
  • jedz pięć razy dziennie: trzy główne posiłki plus dwie przekąski pomiędzy nimi;
  • zadbaj o regularność posiłków: jedz o stałych godzinach,uwzględniając trzygodzinny odstęp między nimi (zachowanie takiej przerwy obowiązuje również między ostatnim posiłkiem a pójściem spać);
  • wyklucz z diety fast foody, dania gotowe i typu instant;
  • zrezygnuj z soli na rzecz ziół i innych naturalnych przypraw, a cukier zamień na ksylitol lub stewię;
  • zadbaj o właściwe nawodnienie: mniej kawy i herbaty na rzecz niegazowanej wody bez dodatków.


Aby dowiedzieć się więcej na temat odchudzania po porodzie, wystarczy zapisać się na bezpłatną konsultację z dietetykiem Naturhouse( tel.882146626) Wywiad dietetyczno-medyczny i badanie składu ciała pozwala na określenie, jaki plan żywieniowy przyniesie najlepsze rezultaty - zapewnia Mirela Pajonk, dietetyk Naturhouse.

Ćwiczenia po porodzie - również dla matek karmiących

Pierwsze ćwiczenia, jakie może wykonywać młoda mama, to tzw. ćwiczenia mięśni Kegla (ćwiczenia mięśnia guziczno-łonowego). Wzmacniają one mięśnie dna miednicy i polegają na napinaniu-rozluźnianiu mięśni okolic krocza i pochwy. Można je wykonywać już kilka dni po porodzie, jeśli tylko lekarz nie wyrazi przeciwwskazań. Już sama opieka nad niemowlakiem stanowi "niezłą gimnastykę". Warto wyrabiać w sobie zdrowe nawyki, polegające na zachowaniu właściwej postawy podczas schylania, podnoszenia i noszenia dziecka. To uchroni kręgosłup przed nadwyrężeniem, a także wzmocni różne partie mięśni. Niemal gwarantowaną formą aktywności dla każdej mamy są spacery. Warto zacząć od krótkich, spokojnych przechadzek z wózkiem. Z czasem zastępuje je energiczny marsz i wydłuża się czas spacerów. "Dobry spacer" powinien trwać co najmniej pół godziny, przy sprzyjającej pogodzie może finalnie zajmować nawet 1-2 godziny.

Centrum Dietetyczne Naturhouse

43-200 Pszczyna
ul. Rymarska 1

tel. 32 793- 58 -70
kom. 882-146- 626



REKLAMA

Komentarze