pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie pless.pl

medium nr 1 w Pszczynie

Wiadomości

  • 28 listopada 2018
  • 29 listopada 2018
  • wyświetleń: 10102

[ZDJĘCIA] Ul. Słoneczna i rondo na ul. Skłodowskiej-Curie już przejezdne!

Ponad 8 miesięcy trwały prace związane z przebudową ulicy Słonecznej. Przed kilkoma dniami drogowcy wykonali ostatnie roboty i oddali drogę do użytku. W telegraficznym skrócie przypominamy, jak przebiegała przebudowa.

Ulica Słoneczna i rondo na ulicy Skłodowskiej-Curie po remoncie - 28.11.2018 · fot.


W pierwszej kolejności wycięte zostały drzewa znajdujące się na pasie zieleni oddzielającym jezdnie. W dalszej części wykonano przyłącza kanalizacyjne. Następnie robotnicy korytowali drogę w celu przygotowania podbudowy pod nową nawierzchnię. Końcem sierpnia przeprowadzili natomiast prace związane z układaniem pierwszej warstwy asfaltu.

Przełom września i października to czas, kiedy drogowcy rozpoczęli roboty związane z budową ronda przy skrzyżowaniu ul. Skłodowskiej-Curie, Słonecznej i Dobrawy. W kolejnych tygodniach ułożyli chodniki i prowadzili prace przygotowawcze pod ułożenie drugiej warstwy asfaltu. Równocześnie część pracowników firmy odpowiedzialnej za realizację inwestycji przystąpiła do budowy parkingów, tworzenia chodników, a w późniejszym czasie ułożenia nowej nawierzchni na ul. Dobrawy.

W minionych dniach drogowcy wykonali prace porządkowe i usunęli znaki informujące o objeździe, dzięki czemu kierowcy, piesi i rowerzyści mogą już korzystać z przebudowanej ul. Słonecznej oraz ronda na ul. Skłodowskiej-Curie. W tym miejscu warto nadmienić, że nadal prowadzone są roboty na ul. Dobrawy. Wiele wskazuje na to, że cała inwestycja zostanie jednak zakończona jeszcze w tym roku, mimo że planowany termin przypadał na wrzesień 2019 r.

Ulica Słoneczna i rondo na ulicy Skłodowskiej-Curie po remoncie - 28.11.2018 · fot.


Przypominamy, że na ul. Słonecznej wykonano nową konstrukcję dwóch jezdni o szerokości 5,5 m każda, na którą składa się pas ruchu o szerokości 3 m oraz pas postojowy o szerokości 2,5 m. Wzdłuż ulicy zaprojektowano chodnik o szerokości 1,5 m odsunięty od jezdni i rozdzielony pasem zieleni o szerokości 2 m. Po drugiej stronie ścieżkę rowerową o szerokości 2 m odsuniętą od jezdni o 0,75 m oraz chodnik o szerokości 1,5 m.

Natomiast na ul. Dobrawy zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m, po lewej stronie drogi zlokalizowano stanowiska postojowe dla samochodów osobowych oraz ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 m, odsunięty od stanowisk postojowych pasem zieleni o szerokości od 1 m do 3,75 m, przechodzący następnie w chodnik o szerokości 2 m.

Odcinek trzeci objął część drogi przebiegającej od ul. Dobrawy do drogi wojewódzkiej nr 933. Zaprojektowano tam jezdnię o szerokości 7 m z obustronnymi poboczami o szerokości 0,8 m, ulepszonymi kostką betonową.

Prace wykonuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg "Drogopol" z Katowic. Na ich realizację Urząd Miejski przeznaczy 7.311.607,98 zł.

A o tym jak przebiegały poszczególne etapy prac, przeczytacie w naszych wcześniejszych artykułach:



BM / pless.pl

REKLAMA

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.