Wiadomości

  • 3 czerwca 2019
  • wyświetleń: 1248

Gazem na wakacje, czyli jak przygotować instalację LPG do dalekiej podróży

Materiał partnera:

Wielu kierowców "gazuje" swoje samochody, bo to i ekonomiczniejsze, i praktyczniejsze rozwiązanie dla wciąż rosnących cen paliwa. Przed wakacyjną eskapadą warto jednak sprawdzić i odpowiednio przygotować instalację gazową w samochodzie, aby tania wycieczka nie zamieniła się w kosztowny urlop z piekła rodem.

Gazem na wakacje, czyli jak przygotować instalację


Filtry a niskiej jakości gaz



Sprawa priorytetowa to założenie nowych filtrów LPG, choć i to nie zawsze gwarantuje spokój ducha. Jadąc w zagraniczną podróż na dystansie kilku tysięcy kilometrów i tankując w różnych, nieznanych sobie miejscach, można zaaplikować jednostce napędowej słabej jakości gaz, który prawdopodobnie uszkodzi lub zniszczy filtry, a ich części mogą trafić do układu zasilania. Warto więc sprawdzać co i gdzie tankujemy. Przed wyjazdem trzeba również pomyśleć o wymianie świec zapłonowych. Nowe świece w sklepie internetowym iParts.pl zapewnią szybszy rozruch silnika, a także lepiej poradzą sobie ze spalaniem niskiej jakości mieszanki LPG.

Chłodzenie instalacji LPG



Ważnym elementem w całej układance związanej z instalacją gazową jest układ chłodzenia. W czasie wakacyjnych upałów bardzo łatwo o przegrzanie układu napędowego, a sama instalacja LPG lubi osiągać wysokie temperatury podczas jazdy oraz gubić płyn chłodzący. Dla mniej wtajemniczonych warto przypomnieć, że instalacje gazowe również korzystają z samochodowego układu chłodzenia, a więc warto sprawdzić szczelność całego systemu oraz wydajność wentylatora.

Zawór 80 procent



Bardzo istotny w instalacji LPG jest tzw. zawór 80 proc. Jego zadaniem jest blokowanie tankowania gazu powyżej konkretnego poziomu. Dlaczego akurat 80 proc?

Gaz LPG w fazie ciekłej, a więc w takiej, w jakiej jest on tankowany, zmienia swoją objętość pod wpływem temperatury, zwłaszcza w okresie letnim obfitującym niejednokrotnie w upały. Nieprawidłowa praca zaworu lub jego brak spowodowałyby uruchomienie zaworu bezpieczeństwa i ulotnienie części gazu z układu na skutek przepełnienia zbiornika oraz zwiększenia objętości znajdującego się w nim gazu - tłumaczy specjalista w sklepie internetowym iParts.pl.

Zdobądź odpowiednią przejściówkę



Przed ruszeniem w drogę samochodem z instalacją gazową, zwłaszcza za granicę, warto wyposażyć się w specjalistyczne przejściówki do tankowania LPG. Najpopularniejsze w naszym kraju są zawory typu włoskiego dostępne w sklepie online iParts.pl, za pomocą których można bez przeszkód tankować w większości europejskich krajów. Jednak na przykład w Niemczech czy też Hiszpanii konieczna będzie przejściówka typu holenderskiego, natomiast na wschodzie Europy warto zabrać przejściówkę typu rosyjskiego. To bardzo ważne, ponieważ nie wszystkie zagraniczne stacje tankowani są na tyle uprzejme, by użyczyć odpowiednią końcówkę klientowi.